ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس کنکور آخرین و جدیدترین اخبار کنکور تغییرات اساسی در کنکور 95 و 96

تغییرات اساسی در کنکور 95 و 96

حذف ۵۰۰ رشته از دفترچه کنکور ۹۵-۹۶ - مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم گفت: رشته‌هایی که برای دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی هیچ بازار کاری وجود نداشته باشند حذف می‌شوند.

عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی که در ۱۸ بهمن ۹۳ بر مبنای بازسازی تولید علمی و همراهی با اقتصاد مقاومتی گرفته شده است مقرر شد که رشته‌هایی که بازار کار ندارند از دفترچه کنکور ۹۶-۹۵ حذف شوند.



وی افزود: بر اساس آمارهای تعیین شده حدود ۵۰۰ رشته دانشگاهی وجود دارند که تنها متقاضیان مدرک آن رشته بعد از تحصیل را دریافت می‌کنند و هیچ بازار کاری برای آن رشته وجود ندارند.



نوه ابراهیم در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه این رشته‌های حذفی در کدام مقاطع آموزش عالی است، اظهار داشت: در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌هایی که بازار کار ندارند حذف می‌شوند البته بیشتر رشته‌های حذفی در مقطع کاردانی و کارشناسی است.



وی خاطرنشان کرد: با حذف این رشته‌ها از دفترچه کنکور ۹۵- ۹۶ مشکل بازار کار برخی از دانشجویان به طبع حذف رشته برطرف می‌شود.



منبع: باشگاه خبرنگاران


آمار بازدید: 6322 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image