ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس کنکور سایر مطالب کنکوری چگونه در فیزیک کنکور بالای 80 یا 90 درصد بزنیم؟

چگونه در فیزیک کنکور بالای 80 یا 90 درصد بزنیم؟

در این بخش مطالبی در زمینه موفقیت در فیزیک کنکور و اینکه چگونه در فیزیک کنکور بالای 80 یا 90 درصد بزنید توضیحاتی ارائه شده است. برای رشته های تجربی و ریاضی و شاید بعضی از رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش درس فیزیک و بدست آوردن درصد بالا در ان بسیار مهم است. اگر این درس را خوب بزنید بسیار زیاد از رقیبهایتان جلو می افتید و تراز شما خیلی بالا خواهد رفت. بنابراین در کنار سایر دروس باید تلاش کنید فیزیک را هم خوب بزنید.

در حقیقت برای خوب زدن و بالا زدن درس فیزیک و برای اینکه در این درس بالای 80 و 90 درصد بزنید لازم است درس را مفهومی، عمقی و پایه ای بخوانید. درست است که سرعت در جلسه کنکور بسیار مهم است و از شما انتظار می رود تست های کنکور سطح بالای فیزیک را در زمان کم و به سرعت پاسخ دهید ولی آیا فکر می کنید برای اینکه در کنکور تا این اندازه مسلط باشید و خوب تست بزنید چه کارهایی باید انجام شود؟ نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که افرادی که در کنکور فیزیک را عالی می زنند این درس را به صورت پایه ای خوانده اند. ممکن است در اوایل درس خواندن و شروع به خواندن یک مبحث جدید این افراد بر روی هر سوال یک ربع تا 20 دقیقه و یا بیشتر وقت گذاشته باشند. ممکن است ساعتهای طولانی در طول ترم درس فیزیک را خوانده باشند و بر روی سوالات و تمرینات تفکر و تامل کرده باشند. در حال حاضر اگر چنین افرادی تست های سخت کنکور را با سرعت حل می کنند به این دلیل است که پایه را محکم گذاشته اند و در کلاسها حاضر بوده اند، کتاب درسی را خوب خوانده اند و تمرین و مسئله حل نموده اند. - این مقاله را هم حتما بخوانید: چگونه در کنکور درسهای ریاضی و فیزیک را خوب بزنیم؟

اگر می خواهید در فیزیک کنکور موفق باشید و درصد بالای 80 و 90 بزنید سعی کنید درس را مفهومی آموزش ببینید. اگر مطالب، فرمولها و روابط را خوب درک کنید هر سوالی به شما بدهند بالاخره آن را حل خواهید کرد. اگر سطحی درس بخوانید فقط سوالهایی را می توانید حل کنید که قبلا مشابه آن را دیده باشید. در کنکور کسی قول نداده است که سوالهایی را مطرح کند که شما قبلا دیده باشید. پس باید خوب و عمقی درس بخوانید و انتظار دیدن هر سوالی در کنکور را داشته باشید. عمقی و مفهومی خواندن درس فیزیک به این معنی است که فقط به حفظ کردن فرمولها بسنده نکنید و تلاش کنید معنی فیزیکی آنها را درک کنید و اگر سوالی را حل می کنید از ابتدا تا انتهای آن را متوجه باشید و خوب بدانید که چه چیزی از شما خواسته شده است، چرا فلان رابطه را استفاده می کنید و چه پارامتری را می خواهید محاسبه کنید. باید سوالها را بفهمید و اگر برای شخص دیگری توضیح دادید ایشان هم خوب متوجه شود.





شرکت در کلاسهای فیزیک برای یادگیری عمقی و مفهومی درس بسیار مهم است. چون در کلاسها روی درس بحث می شود و مطالب خوب باز خواهد شد. در طول ترم بعد از کلاسها هم درس را مرور کنید و در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه تدریس فیزیک به صورت خصوصی فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید). در نهایت بعد از شرکت در کلاسها، مرور، خواندن کتاب درسی و حل تمرین و مسئله نوبت به تست زنی می رسد. شاید فکر کنید همه ی این موارد فرع بر قضیه است و اصل کار همان تست زدن است. ولی باید توجه داشته باشید اگر قبلا درس را نخوانده باشید و تمرین و مسئله حل نکرده باشید و در نهایت به درک درستی از روابط و فرمولها نرسیده باشید، در تست زنی هم به مشکل بر خواهید خورد. در این حالت همان تست هایی را که می زنید یاد می گیرید و اگر تست متفاوتی به شما داده شود خیلی در حل کردن آن موفق نخواهید بود. تست زدن مهم است و در کنکور تنها کاری که از شما خواسته می شود همین تست زدن است ولی به هر حال قبل از شروع به تست زنی باید آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کرده باشید. - مطالعه کنید: مهمترین عوامل برای کسب درصد بالای فیزیک کنکور و موفقیت در فیزیک کنکور

برای موفقیت در فیزیک کنکور تست زنی درست، صحیح و اصولی خیلی مهم است. اگر می خواهید در فیزیک کنکور بالای 80 درصد بزنید باید به صورت کامل تست زنی اصولی را بلد باشید. اولا در نظر بگیرید اگر به صورت کامل هم بر درس مسلط باشید باز هم امکان این وجود دارد که در جلسه کنکور سوالی را ببینید که قبلا ندیده باشید. از کنار این سوالها به راحتی عبور کنید. می توانید یک علامت منفی کنار آن بزنید که نشان می دهد اصلا بلد نیسیتد و بعدا هم وقت شما را نمی گیرد. تست هایی که بلد هستید را سریع بزنید. تست هایی که وقت گیر هستند را یک علامت ضربدر کنار آنها بزنید تا بعدا اگر وقت شد حل کنید. بسیاری از افراد در کنکورهای آزمایشی این موارد را رعایت می کنند ولی در جلسه اصلی کنکور می خواهند همه ی سوالها را پاسخ دهند و چون نمره های منفی زیادی می آورند کنکور را خراب می کنند. اتفاق این مباحث برای کنکور اصلی شما است و در کنکور باید اتفاقا بیشتر رعایت شود. سوالی که هیچ نظری در باره آن ندارید را اصلا نزنید. - نحوه مطالعه درس فیزیک برای آمادگی کنکور

در طول سال و قبل از حضور در جلسه کنکور تا جایی که ممکن است، بعد از خواندن مفهومی و عمقی درس فیزیک، سعی کنید تست بزنید و هر چه تعداد تست هایی که می زنید بیشتر باشد بهتر است. وقتی تست های متعددی می زنید بیشتر با سلیقه طراحان سوالات کنکور آشنا می شوید و احتمال اینکه در جلسه کنکور تستی را که می بینید قبلا دیده باشید هم بیشتر می گردد. در ضمن، برای تسلط بر هر درسی و برای موفقیت در هر کاری هر چه تمریناتی که انجام می دهید بیشتر باشد احتمال موفقیت شما هم بیشتر خواهد شد. در ضمن، سعی کنید تست های کنکور را هم خوب بفهمید و متوجه شوید. در دقترچه کوچکی نکات مربوط به تست های مهم را یادداشت کنید و تست هایی که مهمتر هستند را هم علامت بزنید تا بعدا دوباره مرور کنید. شاید به خود آزمون کنکور انتقادهای زیادی وارد باشد و خیلی ها معتقد باشند که باید حذف شود و یا نحوه برگزاری آن تغییر کند ولی به هر حال نکته اصلی ای که وجود دارد این است که اگر درس فیزیک را خوب بفهمید و درک کنید و به اندازه کافی تمرین حل کرده باشید و تست زده باشید، نه تنها در کنکور و بلکه در هر آزمون دیگری که از شما گرفته شود موفق خواهید بود.

منبع: سایت کنکور ایران مدرس


آمار بازدید: 6078 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image