ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس کنکور سایر مطالب کنکوری راهکارهایی برای کسب رتبه دلخواه در کنکور

راهکارهایی برای کسب رتبه دلخواه در کنکور

موارد زیادی برای موفقیت در کنکور می تواند تاثیر گذار باشد. در این بخش تعدادی از این عوامل معرفی می گردد. به منظور کسب رتبه دلخواه در کنکور سراسری روشهای زیر موثر و مفید است:

1- تعیین رتبه کنکور مورد نظرتان به صورت واضح: در ابتدای کار تصمیم بگیرید که چه رتبه ای می خواهید در کنکور کسب نمائید. تعیین رتبه باید کاملا واضح و شفاف باشد. مثال: امسال رتبه کنکور من 350 است. یا به صورت مقابل هم مفید است: رتبه کنکور من امسال زیر 400 است. جمله را به زمان حال ساده بنویسید. مثلا به صورت : رتبه من 200 خواهد بود، مفید واقع نمی شود. این جمله نوشته شده به زبان حال ساده را در اتاقتان نصب نمائید تا همواره در معرض دید شما باشد.

2- استفاده از تلقین و تکرار: جمله ای را که به زبان حال ساده نوشته اید و در اتاقتان نصب کرده اید، روزانه مرتب با خود تکرار نمائید. مثلا می توانید صبح 50 بار و شب 50 بار آن را تکرار نمائید. با تکرار مداوم این جمله کم کم در ضمیر ناخوداگاهتان جا افتاده و در نهایت به واقعیت می پیوندد.

3- استفاده از قدرت تجسم خلاق: برای انکه در رسیدن به هدفتان بیشتر و بیشتر از قدرت ضمیر ناخودآگاهتان استفاده نمائید، صبح بعد از بیدار شدن و شب قبل از به خواب رفتن تصور کنید که رتبه مورد نظر را کسب کرده و همه در حال تبریک گفتن به شما هستند. تصور کنید که انگار واقعا اتفاق افتاده است.

4- سیال سازی ذهنی: به عنوان مثال، بر روی یک برگ کاغذ بنویسید که "چگونه می توانم رتبه 300 کنکور را کسب کنم؟" و در ادامه 20 جواب برای آن یادداشت نمائید. از خلاقیت خود استفاده کنید. سپس بهترین راه حل را انتخاب نموده و بر روی آن کار کنید.

5- استفاده از کتابهای کمک آموزشی و کلاسهای کنکور معتبر: برای تست زنی و افزایش تسلط بر مباحث ارائه شده از کلاسهای کنکور معتبر، مدرسین خصوصی با تجربه، تدریس خصوصی دروس کنکوری و کتابهای کنکور معتبر استفاده نمائید. البته در مرحله اول باید خود کتابهای درسی مطالعه شود.

منبع: سایت کنکور ایران مدرس


آمار بازدید: 1311 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image