ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس کنکور سایر مطالب کنکوری مجموعه مقالات موفقیت در کنکور

مجموعه مقالات موفقیت در کنکور

اگر برای موفقیت در کنکور تلاش می کنید و سعی دارید تا رتبه عالی ای در کنکور کسب نمائید ....

در صورتیکه تمامی تلاش خود برای موفقیت در کنکور را به کار بسته اید و بدنبال راهکارهای مناسبی برای موفقیت تحصیلی هستید ...

در صورتیکه برای رقم زدن آینده خوبی برای خودتان می خواهید حتما در کنکور رتبه خوبی کسب کنید ....

با خواندن مقالات ارائه شده در زیر راهکارهای موفقیت در کنکور را بررسی نموده و می توانید به هدف خود برسید.



نحوه مطالعه دروس عمومی برای کنکور

دروس عمومی را برای کنکور باید به صورت آهسته و پیوسته و با یک برنامه ریزی منظم و مداوم مطالعه کرد.

اینکه دروس عمومی را برای خواندن در نزدیکی کنکور در نظر بگیرید کار درستی نیست. دروس عمومی را بین دروس اختصاصی مطالعه نموده و با در نظر گرفتن مرورهای منظم حضور ذهن خود را برای این دروس در ایام کنکور و تا روز کنکور حفظ کنید.

نکته مهم در کسب درصد بالا در دروس عمومی، داشتن حضور ذهن است. برای به یادآوری کامل مطالب خوانده شده برای دروس عمومی در ایام کنکور، حین مطالعه آنها جزوات خلاصه ای برای مرورهای سریع بعدی یادداشت نمائید.

استفاده از فلش کارتها برای دروس عمومی هم بسیار مناسب است. در جاهایی که مطالعه دروس اختصاصی ممکن نیست، با استفاده از فلش کارتها به راحتی می توانید دروس عمومی را مرور نمائید.

مطلب آخر اینکه، برای دروس عمومی تست های کنکور های گذشته را هم کار کنید تا با نحوه مطرح شدن تست های کنکور دروس عمومی هم آشنا شوید.


 



نحوه مطالعه شیمی برای کنکور

شیمی را برای کنکور باید مفهومی خواند. درس شیمی نه صد در صد مسئله ای و تحلیلی است و نه به صورت صد در صد حفظ کردنی می باشد.

تستها و سوالاتی که از درس شیمی مطرح می شود ممکن است کاملا مفهومی باشد و یا مسئله ای باشد که برای حل آن باید از روابط ریاضی استفاده نمائید.

مطالب متن درس را کاملا مفهومی بخوانید تا درک درستی از آن داشته باشید. در ادامه، روابط ارائه شده را یاد بگیرید و مثال و مسئله به اندازه کافی حل نمائید.

برای یادگیری کامل درس شیمی و توانایی پاسخگویی کامل به تست های کنکور ان، حل تست های کنکور موضوعی و مجموعه ای نیز بسیار مفید است.

برای خیلی از افراد، کسب درصد بالا در درس شیمی از ریاضی و فیزیک آسانتر است. بنابراین، شیمی را برای کنکور خوب بخوانید.



تعادل در مطالعه برای کنکور

در ایام کنکور، حین مطالعه برای کنکور و موفق شدن در کنکور، سعی کنید که تعادل در مطالعه را حفظ کنید.

تعادل در مطالعه برای کنکور به این معنی است که زمان مطالعه خود را به صورت مناسبی بین دروس مختلف تقسیم بندی کنید. اگر شما بتوانید برای دروس مختلف درصد مناسبی را کسب نمائید، به نسبت حالتی که در یک درس درصد بالایی کسب نموده و در درس دیگر صفر بزنید، رتبه بهتری را در کنکور کسب خواهید کرد.

البته برای تعدادی از رشته های مشخص ممکن است یک درس تاثیر بیشتری داشته باشد. ولی در حالت کلی، حفظ تعادل و تناسب در مطالعه در ایام کنکور یکی از رموز موفقیت در کنکور است.


 



برای موفقیت در کنکور چند ساعت مطالعه لازم است؟

در حالت کلی تعداد ساعت مطالعه روزانه لازم برای موفقیت در کنکور را نمی توان به صورت قطعی تعیین کرد. اینکه در روز چند ساعت باید مطالعه کرد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برای یک شخص ممکن است 10 ساعت مطالعه در روز لازم باشد و برای شخص دیگری 7 یا 8 ساعت مطالعه در روز شاید کفایت کند. و حتی شخصی که 7 یا 8 ساعت در روز مطالعه می کند، ممکن است رتبه کنکور بهتری به نسبت شخص با 10 ساعت مطالعه در روز بدست آورد.

کاری که شما باید انجام دهید این است که با خودتان رقابت نموده و ساعات مطالعه خود را با دیگران مقایسه نکنید. سعی کنید ساعت مطالعه خود را به مرور افزایش دهید. شخصیت، نحوه مطالعه، شرایط زندگی و ... شما با دیگران متفاوت است و مقایسه کردن خودتان با دیگران در هر زمینه ای اشتباه است.

در حین افزایش تعداد ساعات مطالعه برای کنکور، سعی کنید که کیفیت آن را نیز افزایش دهید. تمرکز خود را افزایش داده و با تکنیکهای تندخوانی آشنا شوید. حین مطالعه خلاصه جزوه های مفیدی نیز یادداشت نمائید تا بعدا بتوانید آنها را مرور کنید.


 



پارامترهای تاثیر گذار در انتخاب رشته دبیرستان و کنکور

اگر قصد دارید برای دوره دبیرستان یا کنکور انتخاب رشته کنید، پارامترهای زیر می تواند به انتخاب رشته صحیح و اصولی و نهایتا موفقیت در کنکور و تحصیل و زندگی کمک کند.

1- علاقه: رشته ای را انتخاب کنید که به ان علاقه دارید یا حداقل از آن بدتان نمی آید.

2- بازارکار: بسیاری از رشته ها در حال حاضر بازازرکار خوبی ندارند. در مورد بازارکار رشته انتخابی خود تحقیق نمائید.

3- وضعیت ادامه تحصیل: بررسی کید که در رشته موردنظرتان تا چه مقطعی می توانید ادامه تحصیل دهید.

4- نوع کار و ساعات کاری: با انتخاب تعدادی از رشته ها ممکن است در آینده مجبور به شب کاری یا کار در تعطیلات گردید. این موارد را مد نظر داشته باشید.

5- محیط کار: اگر به عنوان مثال از کار در محیط بیمارستان خوشتان نمی آید، انتخاب رشته پرستاری برای شما مناسب نیست. هر رشته ای را که انتخاب می کنید، نوع کار و محیط کاری آینده خود را بررسی نمائید.


 



برنامه ریزی موفقیت آمیز برای کنکور

همانطور که می دانید، برای موفقیت در کنکور سراسری یک برنامه ریزی خوب و مناسب می تواند بسیار کمک کننده باشد. یک برنامه ریزی موفقیت آمیز برای کنکور باید شامل بخشهای زیر باشد:

1- مطالعه مفهومی و عمیق: قبل از هر کاری سعی کنید با داشتن مطالعه مفهومی دروس را خوب یاد بگیرید. یادگیری حین حل تست ها و بدون خواندن کتاب درسی مفید نیست.

2- شرکت در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی کنکور: با شرکت در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی کنکور در وقت خود صرفه جویی می کنید. مطلبی که برای یادگیری آن باید وقت زیادی بگذارید را در کلاسهای مدرسه و یا با شرکت در جلسات تدریس در منزل سریعتر یاد می گیرید.

3- مرورهای منظم و به جا: بعد از کلاسها، بعد از مطالعه و ... مرور را فراموش نکنید. مرورهای یک روزه، هفتگی و ماهانه را در برنامه خود بگنجانید.

4- تست زنی و حل تست های کنکور مجموعه ای: یادگیری تکنیکهای تست زنی و تمرین و تکرار حل تست های کنکور به موفقیت در کنکور بسیار کمک می کند.

5- شرکت در آزمونهای آزمایشی کنکور: برای محک زدن خودتان در آزمونهای آزمایشی کنکور شرکت کنید. شرکت در آزمونهای آزمایشی کنکور باعث می شود تا با جو جلسه کنکور نیز بیشتر آشنا شوید.


 



مهمترین عوامل موفقیت در کنکور

برای موفقیت در کنکور، عوامل مهمی تاثیر دارند. از مهمترین عواملی که برای موفقیت در کنکور لازم است به موارد زیر می توان اشاره کرد.

1- تعیین هدف: برای موفقیت در تحصیل، موفقیت در کنکور و موفقیت در هر کاری در شروع کار باید هدف واضح و مشخصی داشته باشید. ابتدا خواسته خود را به وضوح مشخص نمائید. اگر برای کنکور درس می خوانید، تعیین کنید که چه رتبه ای می خواهید در کنکور کسب نمائید. هدف خود را واضح، مشخص و به زبان حال ساده و به صورت مثبت بنویسید. به عنوان مثال: رتبه من در کنکور امسال 200 است. نوشتن هدف به صورت مقابل مناسب نیست: رتبه من در کنکور امسال 200 خواهد بود.

2- پشتکار: یکی از مهمترین پارامترها برای موفقیت در کنکور و کلا موفقیت در زندگی داشتن پشتکار است. ممکن است در مدتی که برای کنکور مطالعه می کنید مشکلاتی پیش آید. در این مواقع پشتکار داشته باشید و ادامه دهید.

3- برنامه ریزی صحیح: با یک برنامه ریزی صحیح موفقیت شما در کنکور تضمین می شود. در برنامه ریزی خودتان، مطالعه عمیق و مفهومی، تست زنی، مرورهای به جا و به موقع، شرکت در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی کنکور و .... را بگنجانید. با کسانی که در زمینه برنامه ریزی تحصیلی و برنامه ریزی برای کنکور تجربه دارند مشورت کنید.



در ادامه هر کدام از موارد بالا به صورت مفصل تری توضیح داده می شود.



تعیین هدف و موفقیت در کنکور

برای موفقیت در کنکور، عوامل مهمی تاثیر دارند. یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کنکور، تعیین هدف واضح و مشخص است.

برای موفقیت در تحصیل، موفقیت در کنکور و موفقیت در هر کاری در شروع کار باید هدف واضح و مشخصی داشته باشید. ابتدا خواسته خود را به وضوح مشخص نمائید. اگر برای کنکور درس می خوانید، تعیین کنید که چه رتبه ای می خواهید در کنکور کسب نمائید. هدف خود را واضح، مشخص و به زبان حال ساده و به صورت مثبت بنویسید. به عنوان مثال: رتبه من در کنکور امسال 200 است. نوشتن هدف به صورت مقابل مناسب نیست: رتبه من در کنکور امسال 200 خواهد بود.

به عبارت دیگر، وقتی هدفی برای خود تعیین می کنید، فعل آن را به زمان آینده ننویسید. نوشتن فعل جمله مربوط به هدف به زمان حال ساده باعث می شود که این حس در شما ایجاد شود که حتما اتفاق می افتد. نوشتن هدف به این شکل تاثیر بیشتری بر روی ضمیر ناخودآگاه دارد.

پس از آنکه برای موفقیت در کنکور هدف خودتان را تعیین کردید می توانید بر روی آن تمرکز کرده و برای رسیدن به آن تلاش نمائید. ولی به هر حال، قبل از هر تلاشی باید بدانید که چه رتبه ای مد نظرتان است.



پشتکار و موفقیت در کنکور

برای کسب هر موفقیتی در زندگی، داشتن پشتکار از عوامل لازم و ضروری است.

یکی از مهمترین پارامترها برای موفقیت در کنکور و کلا موفقیت در زندگی داشتن پشتکار است. ممکن است در مدتی که برای کنکور مطالعه می کنید مشکلاتی پیش آید. در این مواقع پشتکار داشته باشید و ادامه دهید.

وقتی شما به سمت هدف مشخصی حرکت می کنید، همواره موانعی در مسیر وجود خواهد داشت. با داشتن پشتکار می توانید موانع را رد کرده و در مسیر هدف خود، که در اینجا موفقیت در کنکور و کسب رتبه دلخواه شما است، بمانید.

در یک مسابقه بوکس نیز ورزشکاری برنده است که یک راند بیشتر دوام بیاورد. شما نیز در برابر مشکلات و موانعی که در مسیر موفق شدن در کنکور وجود دارد، دوام بیاوردید. هر مشکلی که پیش آمد به سرعت آن را حل کنید و به مسیر هدف خود بازگردید.



برنامه ریزی صحیح و موفقیت در کنکور

مانند هر کار بزرگ دیگری، برای موفق شدن در کنکور و کسب رتبه مورد نظر، برنامه ریزی صحیح و اصولی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تمامی کسانی که موفق شده اند برای خود برنامه ریزی داشته اند. داشتن هر برنامه ای، از نداشتن برنامه بهتر است.

با یک برنامه ریزی صحیح موفقیت شما در کنکور تضمین می شود. در برنامه ریزی خودتان، مطالعه عمیق و مفهومی، تست زنی، مرورهای به جا و به موقع، شرکت در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی کنکور و .... را بگنجانید. با کسانی که در زمینه برنامه ریزی تحصیلی و برنامه ریزی برای کنکور تجربه دارند مشورت کنید.

بهترین برنامه ریزی را خودتان برای خودتان می توانید انجام دهید. البته از مشاوره و راهنمایی های افراد با تجربه استفاده کنید. ولی در نهایت با توجه با علایق، توانایی ها و ... خودتان، برنامه خوبی برای موفقیت در کنکور در نظر بگیرید.



منبع: وب سایت کنکور ایران مدرس


آمار بازدید: 1816 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image