ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس کنکور گفتگو و مصاحبه با نفرات برتر کنکور مصاحبه و گفتگو با نفرات برتر کنکور سراسری 94

مصاحبه و گفتگو با نفرات برتر کنکور سراسری 94

در این بخش مصاحبه و گفتگو با نفرات برتر کنکور سراسری 94 ارائه شده است.



 



روزهایی که مدرسه نمی‌رفتم بین 10 تا 12 ساعت درس می‌خواندم



به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل مشیری متولد سال 1376 و نفر سوم کنکور سراسری سال 94 در رشته علوم انسانی است، او فرزند سوم و آخر خانواده است و پدرش دندان‌پزشک و مادرش خانه‌دار است.



خبرنگار فارس به دنبال موفقیت این نوجوان اصفهانی در آزمون سراسری سال 94 با مشیری گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:



فارس: چرا رشته علوم انسانی را در دبیرستان انتخاب کردید؟



مشیری: علاقه من به علوم انسانی بر می‌گردد به دوران راهنمایی که علاقه شدیدی به تاریخ و فلسفه داشتم، در سال دوم دبیرستان با انگیزه‌تر به دنبال تحصیل در رشته مدیریت بودم اکنون پس از حقوق اولویت اولم رشته علوم سیاسی است.



فارس: آیا در طول تحصیل همیشه شاگرد اول بودید؟



مشیری: از دوران دبستان همیشه در ردیف شاگردهای خوب بودم اما در دوره راهنمایی دوره تحصیلی متوسط‌‌‌تری داشتم و به محض ورود به دبیرستان و بعد از سال دوم به اوج بازگشتم.



فارس: فکر می‌کردید روزی رتبه 3 کنکور سراسری را از آن خود کنید؟



مشیری: من همیشه به رتبه برتر و حتی رتبه یک فکر می‌کردم ولی می‌دانستم که بلند پروازی است، با آزمون‌های آزمایشی که در طول سال تحصیلی انجام می‌دادم به خودم امیدوار بودم و بعد از کنکور هم تخمین رتبه 10 تا 20 را داشتم.



فارس: روزی چند ساعت درس ‌می‌خواندید؟



مشیری: درس خواندن من از سال سوم که امتحانات نهایی داشتیم جدی‌تر شد و با نزدیک شدن به زمان کنکور تمام فکرم را معطوف درس خواندن کردم. روزهایی که مدرسه نمی‌رفتم بین 10 تا 12 ساعت درس می‌خواندم و در روزهای نزدیک کنکور با حداکثر توان و تا 13 ساعت هم مطالعه داشتم.



فارس: آیا در کلاس‌های فوق برنامه و آزمون‌های موسسات شرکت کرده‌اید؟



مشیری: من فقط در کلاس‌های فوق برنامه‌ای که در مدرسه گذاشته می‌شد شرکت می‌کردم که در آن موقع کلاس عربی و زبان فارسی و ریاضی بود. من به جز شرکت در آزمون‌های سازمان سنجش در هیچ آزمونی شرکت نکردم و اگر موسسه‌ای برای تبلیغ از من استفاده کند، خلاف واقع است.



فارس: نقش معلمان خود را در کسب این موفقیت چه می‌دانید؟



مشیری: معلمان ما در مدرسه برای پیشرفت ما از هر جهت بسیار موثر بودند، جو آرامی را که مدیر مدرسه برای ما ایجاد کرده بود با کار خوب معلمان تکمیل شد. من از معلمان درس جغرافی و جامعه‌شناسی و زبان فارسی بسیار تشکر می‌کنم که با نحوه درس دادن و پرسش و آزمون خاصی که در کلاس داشتند به یادگیری ما بسیار خوب کمک می‌کردند. معلمان ما نه تنها در درس بلکه در سایر جهات هم به ما نیرو و انرژی می‌دادند و روابط دوستانه‌ای داشتیم.



فارس: از شنیدن خبر کسب این رتبه چه احساسی داشتید؟



مشیری: ساعت 10 و 45 دقیقه صبح بود که یکی از دوستان قدیمی با من تماس گرفت و خبر قبولی را به من داد، من فکر کردم با من شوخی می‌کند اما به دنبال تماس‌های مکرر باور کردم و بسیار خوشحال شدم و انرژی زیادی گرفتم.



فارس: چه توصیه‌ای برای روش درس خواندن دانش‌آموزان کنکوری دارید؟



مشیری: روش درس خواندن من به گونه‌ای بود که پس از خواندن دروس حفظی مثل تاریخ، جغرافی و تاریخ ادبیات برای خودم سئوال طرح می‌کردم و پیش آمادگی برای امتحان ایجاد می‌کردم. در دروسی مانند آرایه‌های ادبی و ادبیات هم سعی کردم با تست زدن مکرر تسلط خود را بالا ببرم.



فارس: میزان درصد پاسخ صحیح شما به تفکیک هر درس چقدر بود؟



مشیری: زبان 85.4، عربی عمومی 92، فرهنگ و معارف 69.4، زبان خارجی 90.7، آمار و ریاضی 88.4، اقتصاد 84.05، ادبیات تخصصی 84.5، عربی 93.4، تاریخ و جغرافی 95.6، علوم اجتماعی 100، فلسفه و منطق 73.4 و روانشناسی 100 درصد تست‌ها را صحیح پاسخ دادم.



---------------------------------



گفت‌وگو از: نرجس مقصودی



---------------------------------





خبر قبولی‌ام در کنکور سراسری را در خبرگزاری فارس خواندم



به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز گذشته روز‌ خاص و پر التهابی برای کنکوری‌های امسال بود، چرا که با اعلام نتایج کنکور 94 برخی از کنکوری‌ها خوشحال و برخی از کنکوری‌ها نیز از اعلام نتایج کنکور ناراحت شده‌اند، برخی از افراد با شرکت در کلاس‌های کنکور و برخی نیز با سعی و تلاش خود در آزمون کنکور موفق شده‌اند، برخی از دانش‌آموزان برای موفقیت در کنکور سراسری از پشتکار فراوانی برخوردار هستند و با نا‌امید نشدن خود در این عرصه به نتیجه خوبی دست پیدا می‌کنند و سبب افتخار خود و خانواده‌های خود برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، دانش‌آموزان اصفهانی نیز هر ساله با موفقیت در عرصه کنکور سبب افتخار‌آفرینی خود و پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی در سطح کشور می‌شوند.



به دنبال این موضوع خبرنگار فارس با سید ابوالفضل میر‌رضی نفر دوم گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور 94 گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:



فارس: لطفا خودتان را بیشتر معرفی کنید؟



میر‌رضی: سید ابوالفضل میر‌رضی متولد 1375 از رهنان اصفهان هستم و رتبه دوم کنکور سراسری علوم انسانی را به دست آورده‌ام و در دبیرستان استعداد‌های درخشان شهید اژه‌ای اصفهان تحصیل کرده‌ام.



فارس: نحوه درس خواندن شما برای کنکور سراسری به چه صورت بوده است؟



میر‌رضی: برنامه روزانه‌ای برای درس خواندن خود نوشتم و بر اساس اهمیت دروس نسبت به خواندن دروس علوم انسانی اقدام کردم، البته برخی از دروس مانند تاریخ، جغرافیا، تاریخ ادبیات و در مجموع دروس مفهومی برایم دشوار‌تر بودند که زمان بیشتری را برای خواندن دروس مفهومی اختصاص دادم.



فارس: از چه زمانی درس خواندن برای کنکور سراسری را آغاز کردید؟



میر‌رضی: بنده تا سال سوم دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک تحصیل می‌کردم اما در تابستان سال گذشته در المپیاد ادبیات شرکت کردم و سپس در پایان تابستان سال گذشته نیز تغییر رشته دادم و از مهر ماه سال گذشته نیز درس خواندن برای کنکور سراسری در رشته ادبیات و علوم انسانی را آغاز کردم.



فارس: میزان مطالعه شما برای موفقیت در کنکور سراسری چند ساعت بوده است؟



میر‌رضی: میزان درس خواندنم برای کنکور سراسری متفاوت با شرایط زمانی متغیر بود اما در ابتدا روزانه چهار ساعت برای کنکور درس می‌خواندم و در زمان‌های نزدیک به کنکور نیز روزانه 10 ساعت درس می‌خواندم.



فارس: در زمان درس خواندن بیشتر به کیفیت اهمیت می‌دادید یا کمیت؟



میر‌رضی: به صورت قطعی کیفیت درس خواندن برای من بسیار مهم است و بیشتر تمرکز خود را روی کیفیت درس خواندن گذاشته بودم اما کمیت درس خواندن نیز برایم مهم بوده است.



فارس: آیا در کلاس‌های فوق برنامه نیز برای موفقیت در کنکور سراسری شرکت کرده‌اید؟



میر‌رضی: خیر، در کلاس‌های فوق برنامه به هیچ عنوان شرکت نکرده‌ام و تنها زیرپوشش آموزش‌های کلاس‌های مدرسه قرار گرفته‌ام و هیچ نیازی به حضور در کلاس‌های فوق برنامه برای موفقیت در کنکور نداشتم.



فارس: در چه زمانی از خبر قبولی خود در کنکور سراسری مطلع شدید؟



میر‌رضی: یکی از دوستان از رادیو شنیده بود که خبر قبولی‌ام در کنکور سراسری را به من اطلاع داد و سپس نیز لینک خبر خبرگزاری فارس مبنی بر افراد قبول شده در کنکور سراسری را برای من در یکی از شبکه‌های مجازی ارسال کردند که خبر قبولی‌ام در کنکور سراسری را خواندم و آن را از سوی سازمان سنجش مطلع نشدم، البته شاید سازمان سنجش نیز با من تماس گرفته باشد که به دلیل در دسترس نبودن تلفن همراهم نتوانسته باشم این خبر را از سوی سازمان سنجش بشنوم.



فارس: انتظار کسب این رتبه را در کنکور سراسری داشته‌اید؟



میر‌رضی: بله، پس از کنکور با توجه به مشاهده کلید سئوالات احتمال کسب رتبه خوب و تک‌رقمی را دادم و کسب این رتبه برایم غیر‌منتظره نبود.



فارس: پس از مطلع شدن از خبر کسب رتبه دوم کنکور سراسری علوم انسانی چه احساسی داشتید؟



میر‌رضی: از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم و خدا را شکر کردم و هیچ واکنش غیر‌عادی از خود نشان ندادم.



فارس: کدام یک از اعضای خانواده‌تان برای نخستین بار از خبر قبولی شما در کنکور سراسری مطلع شد؟



میر‌رضی: برادرم نخستین فردی بود که از قبولی‌ام در کنکور سراسری مطلع شد اما در این زمان پدر و مادرم در منزل نبودند که طی یک تماس تلفنی خبر قبولی‌ام در کنکور سراسری را به آنها اطلاع دادم و آنها نیز از این موضوع بسیار خوشحال شدند.



فارس: آیا برنامه‌ای برای آینده خود دارید؟



میر‌رضی: یک برنامه کلی مشخص کردم و تلاش می‌کنم که به اهداف خود دست پیدا کنم اما هنوز تصمیم قاطعی برای رشته تحصیلی خود نگرفته‌ام و به احتمال قوی در دانشگاه تهران ادامه تحصیل می‌دهم.



فارس: نقش و حمایت‌های خانواده‌تان به چه میزان در موفقیت شما در کنکور سراسری موثر بوده است؟



میر‌رضی: بدون شک مهم‌ترین نقش پدر و مادر حمایت معنوی و روحی آنها است و پدر و مادرم در زمان درس خواندنم برای کنکور سراسری با حمایت‌های معنوی و نظارت به اندازه خود سبب موفقیتم در کنکور سراسری شدند و قبولی‌ام در کنکور سراسری را مدیون حمایت‌های خانواده‌ام هستم.



فارس: به نظر شما امکانات و تسهیلات مورد نظر برای ارتقا و توسعه علمی در کشور وجود دارد؟



میر‌رضی: ظرفیت‌های بالایی در کشور وجود دارد و استعداد‌های افراد با استفاده از این ظرفیت‌ها شکوفا می‌شود اما یکی از مشکلات موجود در کشور این است که علوم انسانی در کشور جایگاه خود را پیدا نکرده که البته تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته اما هنوز علوم انسانی در کشور به جایگاه واقعی خود نرسیده است و باید به مبانی اسلامی توجه شود تا علوم انسانی در دانشگاه‌ها متناسب با فرهنگ ایرانی، اسلامی باشد.



فارس: اگر صحبت پایانی دارید،‌بفرمایید.



میر‌رضی: نمی‌توانم در یک جمله از زحمات و تلاش‌های پدر و مادرم تشکر کنم اما از تمام تلاش‌‌ها و زحمات آنها برای موفقیتم در تمام عرصه‌های زندگی‌ام سپاسگزاری می‌کنم.



-----------------------------



گفت‌و‌گو از: پروین احمدی



-----------------------------





دانش‌آموز کرجی رتبه سوم گروه آزمایشی هنر را کسب کرد



به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز، با اعلام نفرات برتر گروه‌های آموزشی کنکور سراسری 94 از سوی سازمان سنجش کشور، دانش‌آموز غزاله پژند از دبیرستان غیردولتی گوهر این ناحیه موفق به کسب این رتبه شد.



غزاله پژند عامل موفقیت خود را حمایت خانواده و تلاش و حمایت مسئولان آموزش و پرورش ناحیه سه و وجود معلمانی دلسوز و تلاش خود دانست.



گفتنی است قبل از این، کسب رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی توسط دانش‌آموزان این ناحیه در کنکور سال‌های قبل از جمله رتبه یک گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک در سوابق آموزش و پرورش ناحیه سه کرج به چشم می‌خورد.

همچنین خواهر این دانش‌آموز موفق به کسب رتبه پنجم این گروه آزمایشی شده است.



--------------------------

دانشگاه اصفهان در اولویت است/ فقط در کلاس‌های کنکور مدرسه شرکت کردم



پژمان شهبازی دستجرده داوطلب رتبه اول کنکور سراسری سال 94 در گروه علوم ریاضی و فنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با ابراز خوشحالی از ثمردهی زحماتش در یک سال گذشته، گفت: ساعت مطالعه من برای کنکور در مقاطع مختلف زمانی متفاوت بود ولی به طور متوسط روزانه 7 تا 8 ساعت مطالعه کردم.



وی افزود: در هیچ موسسه‌‌ای برای کلاس کنکور ثبت‌نام نکردم و فقط در کلاس‌های کنکور مدرسه شرکت می‌کردم.



شهبازی ادامه داد: هنوز برای آینده‌ تصمیم نگرفتم و باید با مشاوران مشورت کنم ولی به رشته برق علاقمندم و اولویتم نیز دانشگاه اصفهان دانشگاه محل زندگی‌ام است ولی انتخاب نهایی من بین دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان خواهد بود.





-----------------------------

دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی رتبه اول گروه تجربی کنکور را کسب کرد



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی، نفرات برتر گروه‌های آموزشی کنکور سراسری 94 مشخص شدند و در گروه علوم تجربی سارا همتی از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان یک تبریز، کیانا تدبیر و اجارگاه از لنگرود و فائزه قائم دوست از زاهدان اول تا سوم شدند.



در گروه علوم ریاضی و فنی رتبه‌های اول تا سوم را به ترتیب پژمان شهبازی دستجرده از اصفهان، محمد رسول‌یزدیان از قم و وحید بالازاده مرشت از بابلسر از آن خود کردند.



همچنین در گروه علوم انسانی علی کیانی نیستانکی از تهران، سید ابوالفصل میررضی از اصفهان، ابوالفضل مشیری از اصفهان رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند.



آناهیتا هدایتی از تهران، المیرا آشفته از تهران و غزاله پژند از کرج در گروه هنر نیز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.



در گروه زبان‌های خارجی پویا همدانیان خوزانی از کاشان، یاسمین فروتنی از شیراز و زینب شیرزادمقدم از شمیرانات اول تا سوم شدند.



سال گذشته نیز 3 تبریزی و یک میانه‌ای در بین نفرات برتر کنکور سراسری 93 حضور داشتند.





-------------------------------

قصد ادامه تحصیل در رشته برق را دارم/ در هیچ موسسه کنکور شرکت نکردم



پویا همدانیان خوزانی داوطلب رتبه اول کنکور سراسری سال 94 در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: گروه اصلی که در کنکور شرکت کردم گروه آزمایشی علوم ریاضی است که منتظرم نتایج نهایی اعلام شود تا رتبه‌ام در گروه ریاضی را هم ببینم و سپس برای انتخاب رشته و ادامه تحصیلم تصمیم‌گیری کنم.



وی افزود: امیدوارم بتوانم در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم.



همدانیان اظهار داشت: روزهایی که به مدرسه می‌رفتم 5 تا 6 ساعت درس می‌خواندم و در روزهای تعطیل بین 10 تا 11 ساعت مطالعه کردم ولی به هیچ موسسه‌ای برای کلاس کنکور نرفتم و فقط در کلاس‌های مدرسه و آزمون‌های تست موسسات شرکت کردم.



---------------------------------

دانشگاه تهران اولویتم برای ادامه تحصیل است



سارا همتی داوطلب رتبه اول کنکور سراسری سال 94 در گروه آزمایشی علوم تجربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: اگر امکان ادامه تحصیل در دو رشته وجود داشته باشد می‌خواهم در رشته‌های پزشکی و داروسازی ادامه تحصیل دهم و پزشکی دانشگاه تهران اولویت من است.



وی افزود: در سال تحصیلی 94-93 مقطع پیش دانشگاهی را گذراندم که تا بهمن ماه مشغول تحصیل در مدرسه بودم تا به همین دلیل بیشتر از 5 ساعت فرصت مطالعه برای کنکور نداشتم.



همتی ادامه داد: پس از بهمن ماه که مدارس تعطیل شد روزانه 14 ساعت برای کنکور مطالعه کردم و تست زدم.





-----------------------------------

روزانه ۱۲ ساعت درس خواندم/ انتخابم دانشگاه تهران است





علی کیانی نیستانکی داوطلب رتبه اول کنکور سراسری سال 94 در گروه آزمایشی علوم انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: از طریق یکی از دوستانم متوجه شدم که رتبه برتر کنکور را کسب کردم، نام من را در خبرگزاری‌ها دیده بود.



وی افزود: برای موفقیت در کنکور نهایتاً روزی 12 ساعت درس خواندم و مطالعه برای کنکور را از یک سال پیش آغاز کردم و امسال برای اولین بار در کنکور شرکت کردم.



کیانی ادامه داد: برای ادامه تحصیلم رشته حقوق دانشگاه تهران در اولویتم است و به دانشگاه شهید بهشتی هم فکر می‌کنم.



------------------------------------

تهرانی‌ها در صدر نفرات برتر کنکور/ تعداد بیشتر پسران در نفرات برتر گروه‌های مختلف





به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال 94 را اعلام کرد که بر این اساس از 10 نفر اول گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 9 نفر پسر و یک نفر دختر هستند که 3 نفر از استان تهران و 2 داوطلب از استان فارس در بین نفرات برتر حضور دارند.



همچنین در گروه آزمایشی علوم تجربی 7 پسر و 3 دختر در نفرات برتر هستند و در این گروه استان فارس با دو داوطلب برتر در صدر است.



در نفرات برتر گروه آزمایشی علوم انسانی 5 دختر و 5 پسر هستند که بر اساس استان، استان‌های اصفهان، تهران و یزد هر کدام با 3 داوطلب در صدر این گروه قرار دارند.



در گروه آزمایشی هنر از بین 3 داوطلب برتر هر سه دختر هستند که 2 نفر از استان تهران برگزیده شدند.



همچنین در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه از بین 3 داوطلب برتر 2 دختر و یک پسر برگزیده شدند که یک نفر از استان تهران، یک نفر شیراز و یک نفر از کاشان است.



بنابراین از میان 36 داوطلب برتر کنکور 10 نفر از استان تهران برگزیده شدند.

---------------------------------------

اسامی نفرات برتر آزمون سراسری اعلام شد



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر آزمون سراسری در گروه‌های پنج گانه آزمایشی را اعلام کرد.



براین اساس اسامی 10 نفر برتر گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به شرح زیر است:



1-پژمان شهبازی دستجرده از اصفهان



2-محمدرسول یزدیان از قم



3-وحید بالازاده مرش از بابلسر



4-مهدی لطافتی از شیراز



5-امیر حسینی از شیراز



6-کیانوش عباسی از شمیرانات



7-محمدسعید مسیحا از یزد



8-سینا رنج‌کشزاده از ارومیه



9-کیمیا اسدی جوزانی از تهران



10-مسعود امیری کندبن از تهران



اسامی نفرات برتر گروه آزمایشی علوم تجربی به شرح زیر است:



1-سارا همتی از تبریز



2-کیانا تدبیر واجارگاه از لنگرود



3-فائزه قائم‌دوست از زاهدان



4-مهران نعمتی‌زاده از یزد



5-احسان طاهری‌فرد از شیراز



6-عرفان طاهری‌فرد از شیراز



7-کیارش زارع از بیرجند



8-معین علا از نور



9-میثم فرج‌پور نیری از اردبیل



10-نیکان زرگرزاده از تهران



اسامی برتر گروه علوم انسانی به شرح زیر است:



1-علی کیانی نیستانکی از تهران



2-سید ابوالفضل میررضی از اصفهان



3-ابوالفضل مشیری از اصفهان



4-فائزه کرمی از تهران



5-کیان فرح‌زا از یزد



6-زینب صالحی دولابی از تهران



7-فاطمه غلامی از نجف‌آباد



8-صدف وفا از شیراز



9-محمدرضا اقبالی‌زارک از یزد



10-محمدرضا سلطانی علی‌آباد از یزد



اسامی نفرات برتر گروه آزمایشی هنر به شرح زیر است:



1-آناهیتا هدایتی از تهران



2-المیرا آشفته از تهران



3-غزاله پژند از کرج



اسامی نفرات برتر گروه ازماشی زبان‌های خارجه به شرح زیر است.



1-پویا همدانیان فوزانی از کاشان



2-یاسمین فروتنی از شیراز



3-زینب شیرزادمقدم از شمیرانات


آمار بازدید: 2899 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image