ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس کنکور سایر مطالب کنکوری چگونه برای کنکور درس بخوانیم

چگونه برای کنکور درس بخوانیم

اگر در زمینه چگونه درس خواندن برای کنکور و نحوه درس خواندن برای قبول شدن در کنکور سوال دارید، در این بخش نکات آموزنده ای در زمینه نحوه مطالعه برای قبولی و موفقیت در کنکور ارائه شده است. برای موفقیت در کنکور موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- هدف مشخصی برای خودتان تعیین کنید. تعیین هدف برای موفقیت در هر کاری لازم است. همه ی افراد موفق در ذهن خودشان هدف واضحی برای خودشان دارند. البته بهتر است که هدف خودتان را بر روی کاغذ بیاورید. مثلا می توانید در زمینه موفقیت در کنکور هدف خودتان را به این ترتیب بنویسید: من امسال در کنکور رتبه زیر 1000 را کسب کرده ام و خدا را برای این موفقیت شکرگزارم. همین هدف گذاری و تصمیم باعث می شود تکلیف خودتان را بدانید. بعد از هدف گذاری برای خودتان واضح خواهد شد که واقعا چه می خواهید. این بسیار بسیار مهم است. همین هدف گذاری می تواند مرز بین موفقیت و شکست باشد. برای مطالعه در زمینه اهمیت هدف گذاری برای موفقیت در تحصیل و موفقیت در کنکور مقاله تاثیر هدف گذاری در موفقیت تحصیلی را بخوانید.

2- در راستای رسیدن به هدفتان برنامه ریزی کنید. حال که هدف خودتان را تعیین کردید و به وضوح برای خودتان مشخص است که چه می خواهید، باید برای رسیدن به ان و تحقق هدفتان برنامه ریزی کنید. اگر در مرحله اول هدف خودتان را تعیین نکرده باشید، در برنامه ریزی هم به مشکل برخورد خواهید کرد. در همین سایت (ایران مدرس) مقالات زیادی در زمینه برنامه ریزی صحیح ارائه شده است. به عنوان مثال مطالعه مقاله برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟ می تواند مفید باشد. با یک برنامه ریزی صحیح برای رسیدن برای هدف از قبل مشخص شده، نحوه درس خواندن شما برای کنکور خود به خود تنظیم شده و در هر لحظه تکلیف خودتان را می دانید. اگر برنامه ریزی خوبی نداشته باشید سر در گم خواهید بود. برنامه شما باید مختص خودتان باشد و با عادتها و ویژگیهای شخصیتی شما سازگار باشد.

3- وقت را از دست ندهید. در ایام کنکور باید خیلی روی وقت خودتان حساس باشید. هر شب برای روز بعد برنامه ریزی کنید و مشخص نمائید که در طول روز چه کارهایی را می خواهید انجام دهید و چه دروسی را می خواهید مطالعه نمائید. تا جایی که می توانید درس بخوانید و از زمان خودتان بهترین استفاده را داشته باشید. البته باید به صورت همزمان کیفیت مطالعه خودتان را هم حفظ کنید و درست درس بخوانید. چیزی که مشخص است ساعت مطالعه در زمان کنکور بسیار مهم است و اگر بتوانید ساعت کاری خودتان را افزایش دهید نتیجه بهتری خواهید گرفت. همین که از شب قبل کارهای روزانه را مشخص نمائید، در زمان شما صرفه جویی خواهد شد. وقت های مرده را تا جایی که می توانید کاهش دهید. با خودتان رقابت کنید و هر روز و هر هفته به نسبت روز قبل یا هفته قبل زمان مطالعه خودتان را افزایش دهید.

4- از کلاسهای خصوصی کنکور استفاده کنید. راهکار خوبی که برای رفع اشکال و یادگیری بهتر دروس در ایام کنکور وجود دارد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی کنکور است. در کلاسهای خصوصی کنکور می توانید اشکالاتی که از قبل برای بعضی از دروس باقی مانده است را رفع نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی کنکور بر روی عبارت تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید. اگر پشت کنکوری هستید، به مدرس و معلم خودتان دسترسی ندارید. بنابراین در کنار داشتن یک مدرس خوب در ایام کنکور بسیار می تواند مفید باشد. حتی در ایام مدرسه هم معلم و مدرس خودتان در مدرسه وقت پاسخ دادن به بسیاری از سوالهای شما را ندارد. در کلاسهای خصوصی کنکور می توانید تکنیکهای تست زنی را هم یاد بگیرید.

5- در ایام کنکور درسها را مرور کنید. در برنامه ریزی شما در ایام کنکور و برای موفقیت در کنکور، مرور منظم دروس مختلف باید بخشی از برنامه شما باشد. برای دروس عمومی مانند ادبیات، زبان، عربی و دینی مرور بسیار مهم است. چون این درسها اکثرا باید به خاطر سپرده شود و برای حضور ذهن در جلسه کنکور باید آنها را مرور کنید. برای مطالعه در زمینه مرور و اهمیت مرور برای موفقیت در تحصیل و موفقیت در کنکور مقاله چگونه درس بخوانیم که فراموش نکنیم؟ را مطالعه نمائید. برای دروس تحلیلی مانند ریاضی و فیزیک و ... نیز مرور روابط و فرمولها و تست های مهمی که از قبل علامت زده اید، می تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد. از ابزارهایی مانند جعبه لایتنر هم می توانید استفاده کنید. خلاصه اینکه، مرور را هم به عنوان بخش از برنامه درسی خودتان در نظر بگیرید.

6-از سوالات و تست های کنکور موجود در اینترنت استفاده کنید. برای موفقیت در کنکور بعد از شرکت در کلاسهای مدرسه، خواندن کتاب درسی، حل تمرین و مسئله و شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی کنکور در صورت لزوم، کار کردن روی تست های استاندارد و تست زنی لازم و ضروری است. در حقیقت مهمترین بخش هم همین تست زنی است. چون در نهایت در جلسه کنکور باید تست بزنید. البته برای اینکه بتوانید خوب تست بزنید و در جلسه کنکور در تست زنی موفق باشید، قبل از تست زدن باید روی پیش نیازهای آن که همان درس خواندن و حل تمرین و مسئله و ... است کار کرده باشید. سعی کنید تست های استاندارد کار کنید. تست های کنکور سالهای گذشته بسیار خوب است. در همین سایت سوالات و تست های کنکور زیادی برای دانلود رایگان ارائه شده است. بر روی عبارت تست کنکور یا سوالات کنکوری کلیک نمائید.

7- کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. همانطور که قبلا گفته شد، کتاب درسی بهترین و مهمترین مرجع برای مطالعه است. اینکه بخواهید مستقیم سراغ تست زنی بروید کار خوبی نیست. تمام نکته های کتاب درسی را نمی توانید با تست زنی یاد بگیرید. اگر درس را به این ترتیب آموزش ببینید، انگار معلومات خودتان را بر روی یک پایه ضعیف بنا می کنید. کنکور در سالهال اخیر مفهومی تر شده است. با مطالعه کتاب درسی مفاهیم و روابط اصلی را خیلی خوب و اصولی آموزش می بینید. حال اگر از این مباحث سوال یا تستی پرسیده شود به راحتی می توانید از پس آن بر بیایید. اما اگر مطالب را از طریق تست زنی و با مراجعه به پاسخ تست ها یاد گرفته باشید، اگر سوال دیگری خارج از محدوده معلومات ارائه شده در آن تست ها پرسیده شود، دیگر نمی توانید به آن سوال پاسخ دهید.

8- تکنیکهای تست زنی را یاد بگیرید. همه ی مواردی که گفته شد و تمام توصیه ها در نهایت برای این است که بتوانید در جلسه کنکور خوب تست بزنید و در کنکور رتبه خوبی کسب نمائید. بسیاری از دانش اموزان در امتحانات مدرسه خوب عمل می کنند و نمرات بسیار خوبی هم می گیرند ولی در پاسخگویی به تست های کنکور ضعیف عمل می کنند. این دانش اموزان درس را خوب بلد هستند و به صورت مفهومی آن را یاد گرفته اند ولی با تکنیکهای تست زنی آشنا نیستند. به هر حال نوع امتحان کنکور با امتحان مدرسه متفاوت است. باید زمان را هم در نظر بگیرید. در ابتدای کار تست هایی را که بلد هستید پاسخ دهید. تستهایی که می دانید وقت گیر است ولی قابل پاسخ دادن هستند و آنها را بلد هستید را علامت بزنید که بعدا پاسخ دهید. در منزل تکنیکهای تست زنی را تمرین کنید و از مدرسین و مشاورین کنکور هم کمک بگیرید (مطالعه کنید: روشهای صحیح و اصولی تست زدن در کنکور).

9- تعادل را حفظ کنید. منظور از حفظ کردن تعادل این است که در مرحله اول در برنامه درسی خودتان بین مطالعه و حل تمرین و مسئله و مرور و تست زنی و ... تعادل را حفظ کنید. سعی کنید در برنامه درسی خودتان همه ی موارد ذکر شده را در نظر بگیرید. در ضمن در برنامه درسی خودتان استراحت و تفریح را هم در نظر بگیرید تا بتوانید تا روز کنکور ادامه دهید. مطلب دیگر اینکه نحوه درس خواندن شما برای کنکور نباید به این ترتیب باشد که زمان بسیار زیادی را برای یک درس بذارید و درسهای دیگر را کنار بگذارید. اگر در یک درس درصد خیلی بالایی هم کسب کنید ولی درصد سایر دروس شما پایین باشد در نهایت رتبه خوبی نخواهید داشت. بهتر است همه ی دروس را با هم پیش ببرید و درصدهای کسب شده در همه ی آنها منطقی باشد. نه اینکه درسی را خیلی بالا بزنید و درس دیگری را منفی بزنید.

10- با رتبه های برتر کنکور مشورت کنید. شما اگر بخواهید از شهری به شهر دیگر مسافرت کنید از افرادی که قبلا این مسیر را رفته اند سوال می پرسید. برای موفقیت در کنکور هم همین روش را استفاده کنید. اگر در اطراف خودتان افرادی را می شناسید که در کنکور موفق بوده اند و رتبه خوبی کسب نموده اند از آنها سوال بپرسید. از آنها مشورت بخواهید. برنامه ریزی انها را ببینید و برای خودتان شخصی سازی کنید. در اینترنت هم مصاحبه افراد موفق در کنکور را بخوانید و ببینید که در زمینه نحوه درس خواندن برای کنکور چه مطالبی را می گویند و از آنها یاد بگیرید. به عنوان مثال مقاله دانلود رایگان مصاحبه با رتبه های برتر کنکور و مطالب آموزشی و کنکوری را مطالعه کنید. راهنمایی افراد موفق در کنکور می تواند به موفقیت شما در کنکور کمک زیادی بکند.

منبع: سایت کنکور ایران مدرس


آمار بازدید: 1408 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image