ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس کنکور سایر مطالب کنکوری چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم

اگر سوال چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم برای شما هم مطرح است و قصد دارید در زمینه نحوه مطالعه صحیح برای کنکور و برنامه ریزی درست کنکور اطلاعاتی کسب نمائید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- برنامه ریزی شما برای کنکور باید مختص خودتان باشد. می توانید از برنامه ریزی دیگران ایده بگیرید و نکات مثبتی که در برنامه ریزی دیگران وجود دارد را در برنامه خودتان هم اعمل نمائید. ولی در نهایت باید برای خودتان برنامه مخصوص خودتان را داشته باشید.



حتما بخوانید: 10 نکته کلیدی در برنامه ریزی صحیح درسی

2- برنامه ریزی شما برای کنکور باید مطابق با عادتها و سلیقه خودتان باشد. مثلا اگر شما صبح زود بازدهی بالاتری برای مطالعه دارید، در برنامه ریزی خودتان برای کنکور باید دروسی که سخت تر و مشکل تر هستند را در صبح زود قرار دهید.

3- برنامه ریزی برای کنکور باید متعادل باشد. به این معنی که در آن به همه دروس بر اساس اهمیت آنها زمان اختصاص داده شده باشد و در ضمن برای استراحت و کارهای دیگر هم زمان در نظر گرفته باشید. برنامه را آنقدر سخت گیرانه در نظر نگیرید که نتوانید ادامه دهید.



مطالعه کنید: برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟

4- هیچ برنامه ای به صورت 100 درصد قابل اجرا نیست. چون به هر حال ممکن است اتفاقاتی پیش بیاید که قبلا پیش بینی نشده بود. اگر بخش از برنامه اجرا نشد، ایرادی ندارد. برنامه را به صورت کلی کنار نگذارید و دوباره ادامه دهید.

5- ممکن است برنامه شما برای کنکور و نحوه برنامه ریزی شما در مراحل اولیه آن خیلی کارا و موثر نباشد و اجرای آن سخت باشد. باز هم ایرادی ندارد. مرحله به مرحله برنامه ریزی خودتان را اصلاح کنید تا نتیجه مطلب بدست آید.

6- برای یادگیری بهتر دروس کنکوری، رفع اشکال در دروس کنکوری، یادگیری تکنیکهای تست زنی و ... می توانید از مدرسین تدریس خصوصی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش کنکور بر روی عبارت تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید.

7- در برنامه ریزی برای کنکور باید شرکت در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای خصوصی، خواندن کتاب درسی، مرورهای منظم، حل تمرین و مسئله و تست زنی را گنجانده باشید. برای هر درس همه یا اکثر این موارد لازم است.

8- مقالات مرتبط با موفقیت در کنکور که در همین سایت (ایران مدرس) ارائه شده است را مطالعه کنید. مثلا مقاله چگونه برای کنکور درس بخوانیم یا چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم می تواند مفید باشد.

9- از افرادی که قبلا در کنکور موفق بوده اند مشورت بگیرید. به هر حال زمان شما محدود است و حجم بالایی از مطالب برای مطالعه وجود دارد. در برنامه ریزی خودتان برای کنکور مهمترین موارد را بگنجانید. از افراد موفق در کنکور بپرسید چه جوری زمان خودشان را تنظیم می کردند.

10- راهکار خوبی که برای برنامه ریزی صحیح و درست کنکور و موفقیت در کنکور وجود دارد این است که مصاحبه های رتبه های برتر کنکورهای گذشته را بخوانید و از حرفهایی که زده اند و مواردی که ذکر نموداه ند برای اصلاح برنامه خودتان استفاده کنید. موارد زیر مفید است.

میزان شرکت رتبه های برتر کنکور در کلاسهای کنکور



مصاحبه و گفتگو با نفرات برتر کنکور سراسری 94



مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ریاضی و تجربی سال 92

برای دانلود رایگان سوالات کنکوری و تست های کنکور سالهای گذشته بر روی عبارت دانلود تست کنکور و یا سوالات کنکوری کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2709 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image