ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس کنکور سایر مطالب کنکوری روش های کسب درصد بالا در دروس ریاضی و فیزیک در کنکور

روش های کسب درصد بالا در دروس ریاضی و فیزیک در کنکور

اگر می خواهید در درسهای ریاضی و فیزیک در کنکور درصد بالایی بزنید و در این دو درس در کنکور سراسری و آزاد موفق باشید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

1- درسهای ریاضی و فیزیک برای یادگیری به زمان زیادی نیاز دارند. پس در همان دوران دبیرستان باید این دو درس را خوب بخوانید. اگر پایه خودتان را در این دو درس خوب بذارید و در همان دوران تحصیل خوب این درسها را بخوانید در ایام کنکور هم کار شما راحتتر خواهد بود.

2- حضور در کلاسهای ریاضی و فیزیک برای یادگیری این دو درس بسیار مهم است.تا جایی که ممکن است در کلاسها حاضر باشید و حضور فعال داشته باشید. فقط حاضر بودن در کلاس شرط نیست بلکه باید واقعا از وقت خودتان در کلاس خوب استفاده نمائید.

3- در کلاسهای ریاضی و فیزیک جزوه بنویسید. در بسیاری از اوقات وقتی معلم درس را توضیح می دهم خوب متوجه نمی شوید ولی وقتی آن را بر روی کاغذ می آورید با ارتباطی که بین ذهن و دست شما برقرار می گردد مطلب را درک می کنید. نوشتن تمرکز شما را هم بالا خواهد برد.

4- برای کسب درصد بالا در این دو درس مهم در کنکور قبل از این که بخواهید سراغ تست زنی و خواندن نکته های کنکوری و .... بروید باید درس را خوب یاد بگیرید. یادگیری درس هم از دو طریق ممکن است. یکی اینکه در کلاسها شرکت کنید و دوم آنکه کتاب درسی را خوب بخوانید.

5- هیچ گاه سعی نکنید خود درس را از طریق تست زنی آموزش ببینید. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویانی که برای کنکور ارشد در حال مطالعه هستند، به جای آنکه اول کتاب را بخوانند و درس را یاد بگیرند مستقیما سراغ تست زنی می روند و این کار درستی نیست.

6- بنابراین روند معقول و منطقی برای آموزش درسهای ریاضی و فیزیک و کسب درصد بالا در این دو درس این است: شرکت در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی، خواندن کتاب درسی و جزوه کلاسی، حل تمرین و مسئله برای جا افتادن مبحث و در نهایت تست زنی و مرور.

7- اگر در کلاسهای مدرسه غیبت کنید بعدا یادگیری درس به نسبت وقتی که در کلاس می گذاشتید بیشتر از شما زمان می برد. بنابراین غیبت نکنید. اگر درس را متوجه نشدید از مدرسین تدریس خصوصی کمک بگیرید. برای مشاهده مدرسین کنکور بر روی عبارت تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید.

8- در همین سایت (ایران مدرس) اساتید و مدرسین زیادی در زمینه آموزش و تدریس دروس ریاضی و فیزیک فعالیت دارند و برای کسب درصد بالا در این دو درس می توانید از آنها کمک بگیرید. بر روی عبارتهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید.

9- تست زنی و کار کردن تست های بسیار زیاد و .... برای دروس ریاضی و فیزیک بسیار خوب و مهم است ولی باز هم توصیه می شود که قبل از آن پایه دروس را قوی و محکم بذارید. اگر این دو درس را پایه ای و مفهومی یاد بگیرید، بعدا کار شما در تست زنی بسیار راحت خواهد بود.

10- برای درس ریاضی تمرین حل کردن و حل مسائل و مثالهای مختلف بسیار مهم است. درس ریاضی برای آموزش به حل تمرینات و مسائل زیادی نیاز دارد. حداقل قبل از رفتن سراغ تست زنی، به صورت محدود هم که شده است تمریناتی حل کنید.

11- درسهای ریاضی و فیزیک را مفهومی بخوانید. حین مطالعه فقط سعی نکنید فرمول و رابطه حفظ کنید. دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول و جایگاه استفاده از ان را بدانید. مسائل را برای خودتان توضیح دهید و تشریح کنید. بعضا با دوستانتان گروهی درس بخوانید و راه حل ها را بررسی نمائید.

12- کتاب درسی برای کسب درصد بالا در درسهای ریاضی و فیزیک بسیار مهم است. اول کتاب درسی را بخوانید و بعد سراغ کتابهای کمک آموزشی متعدد و تست زنی و ... بروید. خیلی از این کتاب به آن کتاب نپرید. کتابهای معتبری مطالعه کنید و تست معتبر بزنید.

13- در ایام کنکور وقت شما بسیار محدود است و دروسی که باید خوانده شود بسیار زیاد. یک برنامه ریزی خوب واقعا برای موفقیت در کنکور لازم است. با یک برنامه ریزی مناسب ریاضی و فیزیک را در کنار سایر دروس بخوانید و درصد های خوبی بدست آورید.

14- درس فیزیک به نسبت درس ریاضی حتی بسیار مفهومی تر است. در درس فیزیک فرمولها و روابط معنی فیزیکی دارند و باید این مفاهیم را درک کنید. هر مسئله ای که در فیزیک حل می کنید را باید خوب بفهمید و معنای فیزیکی آن را هم متوجه شوید. فیزیک را عمقی بخوانید.

15- در همین سایت (ایران مدرس) تست های کنکور و سوالات کنکوری زیادی برای دروس ریاضی و فیزیک ارائه شده است. برای دانلود این سوالات و تست های کنکور بر روی تست کنکور ریاضی و تست کنکور فیزیک کلیک نمائید. دانلود این تست های و سوالات رایگان است.

16- تکنیکهای تست زنی را یاد بگیرید و آموزش ببینید که چگونه تست بزنید. موارد قبلی کاملا درست است و قبل از این که تست بزنید باید درس را آموزش ببینید. ولی در نهایت در کنکور از شما تست زنی خواسته می شود. با آموزش صحیح تست زنی درصدهای بالاتری بدست می آورید.

17- بدون آموزش پایه ای و عمقی دروس ریاضی و فیزیک کسب درصد های بالا ممکن نیست. ولی اگر درس را خوب آموزش دیده باشید و تست زنی بلد نباشید، در این حالت هم بازدهی کار شما به شدت کم خواهد بود و بسیاری از تست هایی که بلد هستید را نمی رسید پاسخ دهید.

18- دو نفر را در نظر بگیرید که معلومات هر دو به یک اندازه باشد. شخصی که با تکنیک های تست زنی آشنا باشد به نسبت شخص دیگری که فقط درس را خوب بلد است رتبه بسیار بهتری کسب می کند. پس حتما بعد از آموزش درست دروس، نحوه تست زنی صحیح را هم یاد بگیرید.

19- حین کار کردن تست های کنکور ریاضی و فیزیک در ایام کنکور، تست هایی که مهمتر هستند را علامت بزنید و بعدا مرور کنید. دفترچه ای داشته باشید و نکات مهم را در آن یادداشت نمائید. در دوران جمع بندی تست های کلی از کنکورهای گذشته کار کنید.

20- در جلسه کنکور که زمان شما برای پاسخ دادن به سوالات محدود است در مرحله اول تست هایی که بلد هستید و می توانید راحت می توانید پاسخ دهید را همانجا بزنید. تست هایی که بلد هستید و وقت گیر هستند را علامت بزنید تا بعدا پاسخ دهید.

برای مطالعه بیشتر در زمینه روش های کسب درصد بالا در دروس ریاضی و فیزیک در کنکور مقاله 10 نکته مهم برای موفقیت در ریاضی کنکور و 10 عامل موفقیت در کسب درصد بالای فیزیک کنکور را مطالعه نمائید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1210 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image