ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس کنکور سایر مطالب کنکوری چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم

چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم

اگر می خواهید ریاضی را برای کنکور مطالعه کنید و بخوانید و ریاضی کنکور را خیلی خوب و حتی 100 بزنید موارد زیر را در نظر بگیرید.

1- برای موفقیت در کنکور و ریاضی کنکور در همان ابتدای کار باید درس ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی بخوانید. بسیاری از دانش اموزان فکر می کنند چون قرار است در کنکور تست های ریاضی را پاسخ دهند فقط نکات کنکوری ریاضی را مطالعه می کنند و از کتابهای کمک آموزشی فقط به صورت نکته ای ریاضی را می خوانند. در حالیکه این کار اصلا درست نیست.

2- برای کسب درصد بالا در ریاضیات کنکور کتاب درسی خودتان را در اولویت اول قرار دهید. کتاب ریاضی را بسیار خوب بخوانید و شخم بزنید. ریاضی را عمقی و مفهومی بخوانید. درست است که در کنکور قرار است تست هایی را پاسخ دهید و راه حل هر تست هم ممکن است خیلی طولانی نباشد. ولی اگر می خواهید بتوانید تست ها را خوب جواب بدهید باید درس ریاضی را عمقی بخوانید.

3- اگر می خواهید ریاضی را برای کنکور خوب بخوانید و نتیجه خوبی بگیرید سعی کنید متن کتاب درسی را خوب بفهمید. اگر لازم شد یک مبحث را چند بار بخوانید و خلاصه برداری کنید. بدون مطالعه متن درس سراغ حل تمرین و مسئله و یا تست زنی نروید. اگر شما متن کتاب درسی را خوب بخوانید می توانید امیدوار باشید که هر تستی را پاسخ دهید ولی اگر بدون مطالعه کتاب فقط تست زده باشید، ممکن است تست های جدید را نتوانید پاسخ دهید. مطالعه کنید: 20 نکته کلیدی برای موفق شدن در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات

4- اگر هنوز کلاسهای مدرسه برای شما ادامه دارد و فارغ التحصیل نشده اید سعی کنید در کلاسهای ریاضی به صورت کامل شرکت کنید و از کلاسهای خودتان بهترین استفاده را داشته باشید. برای موفقیت در ریاضی کنکور باید مطالب به خوبی برای شما جا بیافتد. در کلاس ریاضی روی مطالب بحث می شود و می تواند خیلی خوب توسط شما مورد بررسی قرار گیرد. شرکت در کلاسهای ریاضی برای یادگیری عمقی آن مهم است.

5- در کلاسهای تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. شما وقتی در کلاسهای ریاضی شرکت می کنید وقت خودتان را برای این کار در نظر می گیرید. پس بهتر است از وقت خودتان بهترین استفاده را داشته باشید. اگر در کلاس حضور فعالی داشته باشید برای شما مفید خواهد بود. در غیر اینصورت بهتر است در منزل بمانید کتاب درسی را بخوانید، تمرین حل کنید و یا تست بزنید.

6- اگر در درس ریاضی به صورت کلی و یا در بعضی از مباحث آن اشکالات اساسی دارید، می توانید از مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کنکور کمک بگیرید. کلاسهای خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر این درس و زدن درصد بالاتر در ریاضیات کنکور می تواند کاملا مفید باشد. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش و تدریس ریاضی فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. مطالعه کنید:
22 نکته برای یادگیری بهتر و موفقیت در آموزش ریاضی

7- شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و همچنین شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضیات کنکور برای یادگیری درس ریاضی و موفقیت در ریاضی کنکور کاملا مفید است. ولی دقت کنید که فقط با شرکت در این کلاسها نمی توانید حتما نتیجه مطلوبی بگیرید. حرف اول را تلاش و کوشش خودتان می زند. در کنار شرکت در کلاسهای ریاضی خودتان هم درس بخوانید، تمرین حل کنید و تست بزنید.

8- بعد از مطالعه متن کتاب درسی ریاضی نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد. برای درس ریاضی هر چه بیشتر تمرین و مسئله حل کنید بهتر درس را یاد می گیرید. ولی به هر حال، در ایام کنکور فرصت کمی برای حل تمرین و مسئله وجود دارد. شما سعی کنید بعد از خواندن متن درس حداقل چند تمرین حل کنید. اگر مبحث راحت بود که سراغ تست ها بروید. ولی اگر نتوانستید تمرینات را حل کنید تعداد بیشتری تمرین بررسی نمائید.

9- اگر در حال خواندن و مطالعه ریاضی برای کنکور هستید، در برنامه درسی خودتان مرور را هم در نظر داشته باشید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی و صرفه جویی در زمان، مرور ریاضی بعد از کلاسهای ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی مفید است. نکات مهم متن درس، تمرینات و مسائل ریاضی و تست های ریاضی را یادداشت نمائید و به صورت مداوم مرور کنید. این نکات مهم خصوصا در ایام جمع بندی و نزدیک به کنکور کاملا مفید است.

10- در نهایت در پاسخ به سوال چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم نکته دیگری هم باید در نظر گرفته شود. نکته بسیار مهم پایانی این است که برای موفقیت در ریاضی کنکور باید تست های کنکور استاندارد بزنید. برای زدن هر تستی وقت نگذارید. تست های کنکور ریاضی سالهای قبل بهترین تست هایی است که می توانید بزنید. تست های مهمتر را علامت بزنید تا بعدا مرور نمائید. مطالعه کنید:
نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور

با توجه به مطالب ارائه شده، اگر می خواهید ریاضی را برای کنکور خوب بخوانید و در ریاضی کنکور موفق باشید درس ریاضی را به صورت مفهومی و پایه ای بخوانید و کتاب درسی خودتان را در اولویت اول قرار دهید. در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید. برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی تمرین و مسئله حل کنید و درس را مرور نمائید. تست های استاندارد بزنید و نکات مهم تست ها را یادداشت نمائید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1877 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image