ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس کنکور انتخاب رشته کنکور انتخاب رشته صحیح و اصولی برای کنکور 97 و 98

انتخاب رشته صحیح و اصولی برای کنکور 97 و 98

در این بخش مطالب مفیدی در رابطه با انتخاب رشته صحیح و اصولی برای کنکور 97 و 98 ارائه می گردد. اگر می خواهید در کنکور انتخاب رشته خوبی داشته باشید و با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید بهترین رشته ممکن را انتخاب کنید ادامه این مطلب را بخوانید.

در مقاله دوعامل بسیار مهم در انتخاب رشته کنکور از بین پارامترهای موثر در انتخاب رشته به دو عامل مهم اشاره شده است. مقاله معرفی شده را بخوانید و عوامل ذکر شده در آن را مد نظر قرار دهید. به این نکته بسیار دقت کنید که رشته ای که در کنکور 97 انتخاب می کنید تمام زندگی شما در آینده را تحت تاثیر قرار می دهد. به هر حال وقتی رشته ای را انتخاب می کنید در طول 4 سال تحصیل لیسانس و اگر ادامه تحصیل دهید در مقطع فوق لیسانس و دکتری هم با آن درگیر هستید و آن رشته را می خوانید. در ضمن، بعد از آن هم نوع کاری که انجام می دهید به رشته ای که انتخاب کرده اید بستگی پیدا می کند. به عبارت دیگر تمام زندگی شما تحت تاثیر این انتخاب قرار می گیرد. در آینده هم در هر مقطع زمانی مثلا اگر تشخیص دهید به رشته ای که انتخاب کرده اید علاقه ندارید می توانید راه دیگری را انتخاب کنید ولی به هر حال برای شما هزینه خواهد داشت و زمان زیادی را از دست می دهید. در نتیجه بهتر است در همین مرحله با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید رشته خوبی را انتخاب نمائید. در کنکور 97 ، کنکور 98 و یا هر کنکور دیگری که شرکت کرده اید اگر احساس می کنید رتبه اکتسابی شما نمی تواند شما را به رشته دلخواهتان برساند به نظر می رسد بهتر باشد یک دفعه دیگر در کنکور شرکت کنید. البته باز انتخاب با خودتان است. ولی توجه کنید که رشته ای که انتخاب می کنید تمام زندگی شما را در آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد. در مقاله نکات مهم در انتخاب رشته توضیحات خوبی در مورد انتخاب رشته ارائه شده است.

اگر فکر می کنید ممکن است در انتخاب رشته اشتباه کنید با مطالعه مقاله
اشتباهات در زمان انتخاب رشته از این اشتباهات در انتخاب رشته کنکور 97 و یا کنکور هر سال دیگری اجتناب کنید. توجه کنید که در بحث انتخاب رشته علاقه شما خیلی مهم است. بازار کار را همه قبول دارند که باید در نظر گرفته شود و قاعدتا رشته ای که بازار کار مناسبی ندارد را نباید اصلا انتخاب کرد. ولی به هر حال مثلا فرض کنید (فقط به عنوان یک مثال) بازارکار حسابداری (مطالعه کنید: آینده شغلی و بازار کار رشته حسابداری در ایران) از زبان انگلیسی بهتر باشد. شخصی که زبان انگلیسی را انتخاب کرده است و به آن خیلی علاقه دارد به نسبت شخصی که فقط برای بازارکار حسابداری را انتخاب کرده است هم قطعا موفق تر خواهد بود و هم در آینده از زندگی خودش بیشتر لذت می برد. بنابراین وقتی به رشته ای که انتخاب می کنید علاقه دارید هم در دوران تحصیل و هم در زندگی کاری خودتان از زندگی لذت بیشتری می برید و چون به کاری که انجام می دهید و یا به درسی که می خوانید علاقه دارید احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود. بنابراین در انتخاب رشته کنکور 97 و 98 حتما بحث علاقه را در نظر داشته باشید. به حرف های اطرافیان گوش ندهید که فقط بازارکار مهم است. اگر بتوانید رشته ای را پیدا کنید که در عین حال که بازارکار نسبتا مناسبی دارد به آن علاقه هم داشته باشید بسیار عالی است. این دو پارامتر و عامل را با هم در نظر داشته باشید. مطالعه مقالات توصیه هایی برای انتخاب رشته و انتخاب رشته و آینده شغلی هم در زمینه انتخاب رشته درست و اصولی می تواند خیلی کمک کننده باشد.

با توجه به مطالب ارائه شده، به عنوان جمع بندی می توان گفت که برای انتخاب رشته خوب باید هم علاقه و هم بازارکار را در نظر داشته باشید. هیچ کس به شما توصیه نخواهد کرد که رشته ای را انتخاب کنید که به وضوح کاری برای آن وجود ندارد ولی به هر حال بی خیال علایق خودتان هم نشوید. در مقاله
22 کلید طلایی در انتخاب رشته در زمینه موارد مهم در انتخاب رشته مطالب خوبی ارائه شده است. در ضمن اگر درآمد رشته ای که انتخاب می کنید برای شما مهم است مطالعه مقاله پردرآمدترین رشته های دانشگاهی را هم از دست ندهید. در نظر داشته باشید انجام کاری که به آن علاقه دارید با درآمد متوسط به نسبت کاری که از آن خوشتان نمی آید ولی درامد بالایی دارد بهتر و خوشایندتر است. ولی به هر حال در نهایت انتخاب با خودتان است. سایت ایران مدرس برای تمامی داوطلبان کنکور 97 و 98 هم در خود کنکور و هم در مرحله انتخاب رشته آرزوی موفقیت می کند. برای انتخاب رشته می توانید از مدرسین خصوصی کنکور هم کمک بگیرید.

منبع: سایت کنکور ایران مدرس


آمار بازدید: 1102 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image