ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس کنکور سایر مطالب کنکوری مهمترین عوامل در موفقیت رتبه های برتر کنکور

مهمترین عوامل در موفقیت رتبه های برتر کنکور

عوامل مهمی در موفیت رتبه های برتر کنکور نقش دارند که در این بخش تعدادی از آنها ارائه می گردد.

1- هوش و استعداد بالا: بدون شک کسانی که در کنکور رتبه برتر کسب می کنند، هوش و استعداد بالایی دارند. البته توانایی ذهنی هر انسانی نا محدود است و اگر کسی توانسته است کاری را انجام دهد شما هم می توانید. تفاوت در این است که هر فردی در زمینه ای بهتر عمل می کند. مثلا، برای یادگیری یک مطلب مشخص یک نفر ممکن است با یک بار مطالعه، آن را یاد بگیرد و شخص دیگری لازم باشد چند بار آن را بخواند.

2- دقت زیاد در حل مسائل: خیلی وقتها مطلبی را به صورت کامل بلدیم و می توانیم آن را حل کنیم و فقط به دلیل کم دقتی نمره مربوط به آن را از دست می دهیم. در بحث تست زنی و کنکور، یکی از عوامل مهم در کسب درصدهای بالا داشتن و یا تمرین برای داشتن دقت بالا است. رتبه های برتر کنکور دقت بالایی دارند و کمتر اشتباه می کنند. شما نیز برای کسب رتبه عالی در کنکور باید دقتتان را افزایش دهید.

3- پشتکار: در انجام هر کار مهم و بزرگ، مانند کسب رتبه برتر در کنکور، داشتن پشتکار اگر مهمترین عامل نباشد، یکی از مهمترین عوامل است. سالهای پشت کنکور سختیهای زیادی دارد و تنها با پشتکار بالا می توان از پس آن برآمد. کسانی که در کنکور موفق به کسب رتبه های عالی شده اند، پشتکار بالایی داشته اند.

4- محیط خانوادگی مناسب: مسلما برای کسی که فرضا پدرش استاد دانشگاه و مادرش دکتر است، کسب رتبه برتر کنکور محتمل تر و راحت تر است. در چنین محیط خانوادگی ای شرایط و جو حاکم برای موفق شدن در کنکور بیشتر مهیا است. تعداد زیادی از رتبه های برتر کنکور در چنین محیطی بوده اند. البته موارد دیگری هم وجود دارد که از یک خانواده بی سواد هم فردی رتبه عالی کنکور کسب کرده است.

5- شرکت در کلاسهای کنکور: شرکت در کلاسهای کنکور، کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور، کلاسهای آموزش خصوصی و گروهی فیزیک و شیمی و .... برای کنکور هم بعضا در موفیت در کنکور موثر بوده است. البته خیلی از افرادی که رتبه های تک رقمی در کنکور کسب کرده اند در مصاحبه های انجام شده گفته اند که در چنین کلاسهایی شرکت نکرده اند (مطلب زیر را در این زمینه بخوانید). ولی تعداد زیادی از آنها در کلاسهای کنکور و آزمون های آزمایشی حضور داشته اند.

میزان شرکت رتبه های برتر کنکور در کلاسهای کنکور

6- زودتر شروع کردن از دیگران: کسانی که در کنکور سراسری موفق شده اند، معمولا از اول دبیرستان و یا حتی زودتر از آن هم شروع به مطالعه به سبک کنکور، تست زنی و شرکت در آزمونهای آزمایشی کرده اند. تنها با مطالعه و تست زنی در سال آخر دبیرستان نمی توان خیلی رتبه عالی ای کسب کرد. البته باز هم می توان موفق شد ولی اگر زودتر شروع کنید، احتمال کسب رتبه برتر بالاتر خواهد بود.

7- داشتن هدف و انگیزه بالا: داتشن هدف و انگیزه بالا و در کل اینکه بخواهید رتبه برتر کنکور شوید مهمترین عامل است. خواستن انجام هر کاری، قدم اول برای انجام آن است. خواستن توانستن است. مطمئنا، تمامی کسانی که در کنکور موفق شده اند، به وضوح می دانستند که می خواهند رتبه برتر شوند و برای آن تلاش کرده اند. شما نیز بر روی کاغذ رتبه ای که قرار است امسال در کنکور کسب کنید را بنویسید و آن را در اتاق خودتان نصب کنید. جمله را به زبان حال و مثبت بنویسید. مثلا به این شکل: رتبه کنکور من 123 است. طوری وانمود کنید که انگار اتفاق افتاده است. قبل از خواب یا صبح هنگامی که بیدار می شوید تصور کنید که این اتفاق افتاده و همه در حال تبریک گفتن به شما هستند. حتی برای اینکه بهتر در ضمیر ناخودآگاهتان جا بیافتد و اتفاق افتادن آن قطعی گردد، همین جمله ای که بر روی دیوار اتاقتان زده اید را شب و صبح 50 بار تکرار کنید. اگر خودتان باور کنید، آنگاه اتفاق می افتد.

منبع: سایت کنکور ایران مدرس


آمار بازدید: 1471 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image