ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس کنکور آخرین و جدیدترین اخبار کنکور آخرین اخبار کنکور 94 و کنکور 95

آخرین اخبار کنکور 94 و کنکور 95

ثبت نام 100 هزار نفر در کنکور/ ثبت نام را به روز آخر موکول نکنید



مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین مهلت ثبت نام در کنکور سراسری 94 گفت: داوطلبان ثبت نام را به روز آخر موکول نکنند.



دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تا صبح امروز 21 بهمن ماه 93 تعداد 100 هزار در آزمون ثبت نام کرده اند.



وی خاطرنشان کرد: یکشنبه 28 بهمن ماه 93 آخرین مهلت ثبت نام در کنکور 94 است و داوطلبان سعی کنند زودتر ثبت نام خود را انجام دهند و آن را به روز آخر موکول نکنند.

-------------------------

تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور/ چه کسانی حق شرکت ندارند



ثبت نام برای آزمون سراسری سال 94 آغاز شده است و بر اساس اعلام قطعی شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان تأثير سابقه تحصيلي براي داوطلبان مشمول سابقه تحصيلي در این آزمون حداكثر 25 درصد و با تأثير قطعي است.



به گزارش خبرنگار مهر، مطابق مصوبه سومين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو (مورخ 23 مهر 93) و در راستاي اجراي ماده 5 قانون سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور ميزان تأثير سابقه تحصيلي براي داوطلبان مشمول سابقه تحصيلي در آزمون سراسري سال 1394 حداكثر 25 درصد و با تأثير قطعي است.



دانشگاه آزاد آزمون جداگانه ندارد



بر اساس اولين مصوبه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو (مورخ 6 آذر 92) ثبت نام و پذيرش رشته محل هاي آزموني دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی 95 - 94 از طريق سازمان سنجش آموزش كشور انجام خواهد گرفت و دانشگاه آزاد اسلامي براي اين سال تحصيلي ثبت نام و آزمون مجزايي نخواهد داشت.



داوطلبان علاقه مند به تحصيل در رشته هاي دانشگاه آزاد اسلامي، لازم است در آزمون سراسري سال 1394 ثبت نام و در تاريخ مقرر در آزمون شركت کنند.



دارا بودن مدرك پيش دانشگاهي و يا اخذ مدرك پيش دانشگاهي حداكثر تا تاريخ 31 شهریور ماه 94 و يا دارا بودن ديپلم نظام قديم و یا مدرك كارداني (فوق ديپلم ) براي كليه داوطلبان الزامي است.



ممنوعیت شرکت دارندگان دیپلم فنی حرفه ای



دارندگان ديپلم فني و حرفه اي و كاردانش كه فاقد مدرك پيش دانشگاهي و يا مدرك كارداني هستند حق ثبت نام و شركت در آزمون سراسري سال 1394 را ندارند و در صورت شركت در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.



نظر به اينكه سوابق تحصيلي ديپلم هاي شاخه نظري (نظام سالي واحدي) شامل رشته هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني و علوم و معارف اسلامي كه از سال 1384 به بعد (سال 1384 تا سال 1393)، ديپلم خود را اخذ کرده اند در آزمون آنان اعمال خواهد شد. لذا داوطلبان براي ثبت نام در آزمون، پس از ورود به صفحه ثبت نام آزمون سراسري سال 1394 و انتخاب يكي از گزينه ها به شرح ذيل با توجه به سال اخذ مدرك ديپلم خود، وارد محيط ثبت نام مي شوند.



الزام دریافت کد  12 رقمی برای مشمولان سوابق تحصیلی



داوطلب مشخص می کند که ديپلمه سال 1384 و بعد از آن در رشته هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي است یا ديپلمه سال 1383 و قبل از آن و يا داراي ديپلم رشته هايي غير از رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي.



آن دسته از ديپلمه هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي كه ديپلم خود را طي سا ل هاي 1384 تا 1393 اخذ کرده اند و يك يا چند درس آنها به صورت نهايي و سراسري برگزار شده، مشمول سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود به ميزان 25 درصد و بصورت تأثير قطعي لحاظ خواهد شد.



در نهایت افراد باید کد سوابق تحصیلی 12 رقمی را دریافت کنند.



هشدار به استفاده کنندگان از کافی نت برای ثبت نام در کنکور سراسری



به دلیل اینکه اغلب داوطلبان ثبت نام خود را از طريق مراجعه به كافي نت ها انجام مي دهند، رعايت موارد به شرح ذيل در زمان ثبت نام از سوي داوطلبان الزامي است. قبل از مراجعه به كافي نت، نسبت به تكميل پيش نويس تقاضانامه، تهيه فايل عكس با رعايت توضيحات داده شده در بند (ج) صفحه ( 15 ) دفترچه و درج نام و نام خانوادگي خود بر روي كارت هاي اعتباري اقدام کنند.



در زمان ورود اطلاعات حضور داوطلب براي كنترل اطلاعات و عكس، الزامي است و قبل از تاييد نهايي، اطلاعات بايد از سوی داوطلب كنترل و در صورت نياز به اصلاح، اقدام لازم در اين خصوص صورت پذيرد و در پايان ثبت نام تهيه يك برگ پرينت اطلاعات براي كنترل و نگهداري در پرونده شخصي داوطلب الزامي است.



در پايان مراحل ثبت نام اينترنتي، دريافت شماره پرونده 7 رقمي و كد پيگيري 16 رقمي از سيستم الزامي است عدم دريافت شماره پرونده و كد پيگيري به منزله عدم ثبت نام نهايي و كامل داوطلبان است.



داوطلبان باید اطلاعات كارت و يا كارت هاي اعتباري را تا پايان كليه مراحل آزمون (پائيز سال 1394) نزد خود نگهداري کنند.

-------------------------------

رشته های منسوخ شده از کنکور ۹۵ حذف می شوند



مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از حذف رشته های منسوخ شده در دفترچه کنکور سال ۹۶-۹۵ خبر داد این رشته ها تا شهریور یا اوایل مهر ۹۴ شناسایی و اعلام می شوند.



دکترعبدالرحیم نوه ابراهیم در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح جزئیات اولین جلسه شوراي عالي برنامه ريزي آموزشي پرداخت و گفت: این جلسه با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، معاون آموزشی وزارت علوم، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم ، ۴ نفر از روسای دانشگاه‌ها و ۵ نفر از متخصصین برنامه ریزی آموزشی که همگی به تازگی پست گرفته اند، تشکیل شد.



وی با بیان اینکه این ترکیب جدید بعد از یک دوره ۶ ماهه فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: مسایل مهمی در جلسه مذکور مطرح شد، شاید یکی از مهمترین این مسایل صحبتی بود که دکتر فرهادی وزیرعلوم از روزی که وارد وزارت خانه شدند، آن را مطرح کردند و آن نیز گستردگی بیش از اندازه و بی رویه رشته های تحصیلی است.



مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم افزود:  متاسفانه بسیاری از رشته هایی که ما در حال حاضر مشغول تربیت دانشجو در آن رشته ها هستیم در دنیا منسوخ شده اند ولی ما همچنان در این رشته ها دانشجو تربیت می کنیم. درحالی که هیچ بازار کاری برای آنها وجود ندارد.



نوه ابراهیم یادآورشد: بنابراین ماموریتی که به اعضای شوراي عالي برنامه ريزي آموزشي محول شده این است که هرچه زودتر رشته هایی که در جامعه کاربرد ندارد را شناسایی کرده و آن را تا شهریور یا مهر ۹۴ اعلام کند.



وی افزود: رشته هایی که به عنوان رشته های منسوخ شده شناسایی شوند، در دفترچه کنکور سال ۹۶-۹۵ حذف می شوند.



شناسایی رشته های با عمری بالاتر از ۱۰ سال



مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم ادامه داد: ماموریت دیگر این شورا، شناسایی رشته هایی است که ۱۰ سال یا بیشتر از عمر تولید آنها می گذرد. این رشته ها توسط این شورا شناسایی شده و اگر موردنیاز بازار کار هستند دوباره باز تعریف و نو می شوند.



وی یادآورشد: زمانی که برای این کار مشخص شده آخر شهریور ماه سال  ۹۴ است که تعهد کرده ایم این کارها را تا آن زمان پیش ببریم.



نوه ابراهیم ادامه داد: در همین راستا جلسه مربوط به رشته های زیست شناسی و زیست فناوری در وزارت علوم تشکیل شد، تمام مسئولان را دعوت کردیم مسئولان ذی ربط وعده دادند در این راستا به ما کمک کنند تا رشته های جدید ایجاد شده و رشته های قدیمی شناسایی شوند و کار جدی دراین زمینه انجام شود.



وی یادآورشد: ۶ تا ۷ ماه بیشتر زمان برای مطالعه شناسایی و شناسایی رشته ها زمان نداریم باید نتایج شهریورماه سال ۹۴ اعلام می کنیم . بنابراین هر دو هفته یک بار جلسه به طور مرتب تشکیل می شود.

------------------------------



آخرین آمار ثبت نام کنندگان کنکور 94



مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد آمار ثبت‌نام کنندگان در آزمون سراسری سال 94 گفت: تا ساعت 8 صبح امروز سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه 100 هزار نفر برای ثبت‌نام در این آزمون اقدام نموده‌اند.



حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه مهلت ثبت‌نام برای این آزمون در تاریخ 28 بهمن‌ماه به پایان می‌رسد، به داوطلبان توصیه می‌شود پس از خواندن دفترچه راهنما که هم‌اکنون روی سایت قرار دارد به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

-------------------------------



جزئیات و آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور 94



مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری 94 از ساعت 18 دیروز 19 بهمن از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز شده و تا روز سه‌شنبه 28 بهمن، ادامه دارد.



حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد آمار ثبت‌نام‌کنندگان گفت: تا ساعت 8 صبح امروز دوشنبه 20 بهمن، 23 هزار و 877 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.



وی تاکید کرد: هر داوطلب برای ثبت‌نام در این آزمون ضرورت دارد در مهلت تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره یک) که روی سایت سازمان قرار دارد نسبت به پرینت آن اقدام نماید.



مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد پرداخت وجه ثبت‌نام توضیح داد: با توجه به اینکه پرداخت وجه ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون به صورت اینترنتی است، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 15 هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری ثبت‌نام (با شماره سریال 12 رقمی) اقدام نمایند.



توکلی در ادامه گفت: در این آزمون دارندگان دیپلم نظام قدیم بدون توجه به نوع دیپلم و دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی و یا فارغ‌التحصیلان این دوره بدون توجه به مدرک پیش‌دانشگاهی با توجه به رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود که در جداول شماره 2 تا 6 دفترچه شماره یک درج شده می‌توانند، منحصرا متقاضی یکی از گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر یا زبان‌های خارجی شوند و در تقاضانامه اینترنتی، ثبت‌نام نمایند.



وی در مورد ثبت‌نام در چند گروه آزمایشی متفاوت اظهار کرد: در این آزمون مانند سال گذشته به هر یک از داوطلبان ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی، اجازه داده شده تا در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمایشی هنر هستند، علاقه‌مندی خود را اعلام نمایند،بنابراین چنین داوطلبانی لازم است درصورت علاقه مندی شرکت در گروه آزمایشی هنر، نسبت به پرداخت 15 هزار تومان دیگر علاوه بر وجه ثبت‌نام اولیه، اقدام نمایند.



مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: همچنین به هر یک از داوطلبان علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر اجازه داده شده تا در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمایشی زبان هستند، علاقه‌مندی خود را در تقاضانامه ثبت‌نام اعلام نموده و با پرداخت مبلغ 15 هزار تومان دیگر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز شرکت کنند.



توکلی تاکید کرد: چنانچه داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند، لازم است ضمن علاقه‌مندی در تقاضانامه نسبت به پرداخت مبلغ 8000 تومان دیگر از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کرده و کارت اعتباری دریافت کنند.



*اعمال 25 درصدی سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی



وی با اشاره به مصوبه سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ 23 مهر 92 اظهار کرد: براساس این مصوبه کلیه دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم نظام جدید خود را طی سال‌های 84 لغایت 93 اخذ نموده باشند و امتحانات سال سوم دبیرستان آنها به صورت نهایی و سراسری برگزار شده باشد، مشمول سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی آنان حداکثر به میزان 25 درصد با تاثیر قطعی در گزینش نهایی اعمال خواهد شد.



مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه اظهار کرد: آزمون برای داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج گانه در یک مرحله برگزار می‌شود. به این معنی که داوطلبان هر یک از گروه‌ها در یک جلسه به سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ می‌دهند. سوالات عمومی و اختصاصی برای کلیه داوطلبان به صورت تستی 4 گزینه‌ای بوده و این سوالات دقیقا از کتب اعلام شده دوره دبیرستان، پیش‌دانشگاهی نظام جدید سالی‌واحدی که دردفترچه راهنمای شماره یک به عنوان منابع سوال اعلام گردیده طراحی می‌شود.



توکلی در مورد سوالات توضیح داد: سوالات آزمون مفهومی خواهد بود. البته این امر به منزله دشوار بودن سوالات نیست بلکه نشانگر آن است که کسانی که کتب را دقیقا مطالعه کرده‌اند، می‌توانند پاسخ دهند. در طراحی هر درس از بخش، قسمت، مبحث و یا فصولی که وزارت آموزش و پرورش براساس بخشنامه‌های رسمی مطالب آن بخش را حذف نموده است، سوال طراحی نخواهد شد.



*برگزاری آزمون در 21 و 22 خردادماه 94



وی در ادامه در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری سال 94 اظهار کرد: با توجه به اینکه ماه رمضان در سال 94 از اواخر خردادماه آغاز می‌شود، آزمون سراسری 94 در صبح و عصر پنجشنبه 21 و صبح و عصر جمعه 22 خردادماه 94 در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود.



مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان در مورد نتایج این آزمون گفت: نتیجه اولیه آزمون سراسری 94 به صورت کارنامه در هفته اول مردادماه 94 روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.


آمار بازدید: 31463 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
آرمان دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

سریع بستن پرونده ی ماراتون علمی کشور به جهت بازدهی بالا نتیجه ی عکس خواهد داد امید است کنکور های سراسری تا زمان حذف شدنشان در ماه اول تابستان برگزار شوند که باعث عدم سردرگمی داوطلبان و دانش آموزان در ماه های تحصیلی نگیرد.

ناشناس آدينه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

با چه رتبه ای میشه دانشگاه تهران رشته روانشناسی قبول شد؟

توروخدا ج بده يکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷

دانشگاه بین الملل برای رشته پزشکی و پرستاری و مامایی طرح داره؟ یعنی اخرش باید بریم طرح؟؟؟؟ ویه سوال دیگه... اگه کسی رتبش 10 هزار منطقه یک شده باشه میتونه پرستاری تهران بین الملل یا ازاد قبول بشه؟

لیلا پنج شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

کنکورسال96-95را اگرقبل از ماه رمضان برگزارکنید خیلی بهتره هم حوصله بچه ها سرنمیره وهم زمان برای اعلام نتایج بیشتر خواهد بودمیشه اون را پنج شنبه سیزدهم خردادبه صورت تمام رشته ها در یک روزصبح وبعد ازظهر برگزارکردیا اینکه پانزدهم ،شانزدهم خرداد درروزهای غیرازپنج شنه وجمعه آن رابرگزارکردکه باکنکورسال 94